Nola erakutsi didate niri?izan dut irakasle onik?
Gogoratzen dut DBH3ko mailan nengoenean oso urtea zaila izan zela, nerabezaroan gertatzen diren problemak eta sentimenduak loratzeko garaia zen, akademikoki ez zen garai ona izan. Baina irakasle bat egon zen lagundu zidana nire bidea egiten gutxinaka gauzak hobetzen, urte bat pasa eta gauzak planifikatu etxeko lanak egin... ez nuen nota zoragarririk ateratzen , baina eguneroko gauzak eramten nituen eta honek laguntza handia eman zida, mila esker andereinoa. Batxilergoa ondo irakatsi zidaten historia eta geografia irakasle bikaina niretzak, ahalik hoberen egiten zuen filmak, lanak, inbestigazioak.. egiten genituen klase dinamikoak ziren nahiz eta histori bezalkao klaseak magistralak izan.
Dena ez da arrosa, irakasle txarrak edo motibatugabeak ere izan ditut. Hauek ez didate lagundu matematika gustora egiten, gorrotoa piztu dute nire barnean gauzak ez ulertu eta motibatua ez negoelako.
jueves, 8 de marzo de 2012
ZEINBALDINTZA EDO EGOERA BEHAR DITUT IKASTEKO?
Liburutegia lagun dut ikasterakoan, hemen ez dut denbora luzerik pasatzen baina nagoen denbora aprobetsatu egiten dut. Ez dut kapazitatea 3 ordu egoteko ,baina ordu bat banago lan egin eta ez dute denborarik galduko.
Ez dut uste arratsalde oso bat egon daitekeenik ikasten gure garuna asko estutzea da eta askotan ikasitakoa ez dugu ondo gordetzen. Terraza bat eguzkiarekin edo Groskeo muroa ere leku paregabea da ikasten hasteko kontzertrazio maila bakoitzak jartzen du, baina materiarekin lehen irakurtzeak gustora egiten dira, gehiegi sakondu gabe ikasteari sarrera txiki bat ematen,eskema bat sortzeko zure buruan nondik norakoak gaien argi ikusteko leku paregabea da.
Liburutegia lagun dut ikasterakoan, hemen ez dut denbora luzerik pasatzen baina nagoen denbora aprobetsatu egiten dut. Ez dut kapazitatea 3 ordu egoteko ,baina ordu bat banago lan egin eta ez dute denborarik galduko.
Ez dut uste arratsalde oso bat egon daitekeenik ikasten gure garuna asko estutzea da eta askotan ikasitakoa ez dugu ondo gordetzen. Terraza bat eguzkiarekin edo Groskeo muroa ere leku paregabea da ikasten hasteko kontzertrazio maila bakoitzak jartzen du, baina materiarekin lehen irakurtzeak gustora egiten dira, gehiegi sakondu gabe ikasteari sarrera txiki bat ematen,eskema bat sortzeko zure buruan nondik norakoak gaien argi ikusteko leku paregabea da.
lunes, 27 de febrero de 2012
IZAN GAITEZKE NEUTRALAK IRAKASKUNTZAN? ZEIN DIFERENTZIA DAGO NEUTRALA ETA OJBETIBO A RTEAN?
Ez da lan erraza neutrala edo ez neutrala izatea, askotan haur batzuk hobeto jokatzen dute irakasleekin eta beste batzuek zirikatu egiten dituzte. Berdintasuna lortzea zaila da, haur bakoitzak jokabideen arabera irakasleak bere irudi bat egingo du eta horrela haurrak dituen jokabideak modu desberdinean interpretau eta ebaluatuko du haurra.
Ni irakasle lanak haur batekin egin ditut, baina monitorea naiz eta haurrak modu desberdinean tratatzen ditut. Gauzak ez dira beti errazak familia, lagunak, bizi den lekua eta honen baldintzak analizatzea garrantzitsua da. Haur batzuk gaizki portatzen dira, baina agian bakarrik familian edo lagunekin lortzen ez duten arrakastak bultzatzen ditu horrela jokaraztea. Jokabide bihurri eta alfer horiekin gure atentzioa eta maitasuna piztu nahi dute, familiak betetzen ez duen hutsune hori betetzeko.
Ez da lan erraza neutrala edo ez neutrala izatea, askotan haur batzuk hobeto jokatzen dute irakasleekin eta beste batzuek zirikatu egiten dituzte. Berdintasuna lortzea zaila da, haur bakoitzak jokabideen arabera irakasleak bere irudi bat egingo du eta horrela haurrak dituen jokabideak modu desberdinean interpretau eta ebaluatuko du haurra.
Ni irakasle lanak haur batekin egin ditut, baina monitorea naiz eta haurrak modu desberdinean tratatzen ditut. Gauzak ez dira beti errazak familia, lagunak, bizi den lekua eta honen baldintzak analizatzea garrantzitsua da. Haur batzuk gaizki portatzen dira, baina agian bakarrik familian edo lagunekin lortzen ez duten arrakastak bultzatzen ditu horrela jokaraztea. Jokabide bihurri eta alfer horiekin gure atentzioa eta maitasuna piztu nahi dute, familiak betetzen ez duen hutsune hori betetzeko.
miércoles, 15 de febrero de 2012
Didaktikaren gai pixkat utziko dut aldera eta giza eskubidee aldarrikapenaren alde egingo dut, gaur igandea Katmandu pelikula ikusi dut. Hemen Bartzelonako irakasle bat Katmandura doa eta haurren ikaskuntzaren alde egingo du. Haunarketa bultzatzen duten gaiak dira hauek, haurren ikasteko eskubidea aldarrikatu nahi nuke. Hemen ez gara ohartzen dugun ikasketa maila gatik, gehienetan bizkarra ematen diogu hezkuntzari eta ez dugu kaso handirik egiten. Kalitatezko hezkuntzaren aldarrikapena eskatu nahi dut idatzi honen bidez.
Asteleheneko klasean esan zenuen beti ez dugula askatasuna izango klaseak ematerakoan presioak eta gauza batzuk egitea behartuko gaituztela. Pelikula honetan hau ikusten da, eskolako irakasleak ez du askatasunik klaseak bere modura emateko azkenean usadio zaharren kontra egiten duten ekintzan antolatzen dituelako.
KLASE PARTIKULARRAK ETA HAUEK SORTZEN DIZKIDATEN KEZKAK.
Matematikekin ibili naiz gaur gora eta behera azalerak eta bolumenak kalkulatzen klase partikularrean.
DIDAKTIKAK ULERTARAZTEA, KOMPRENDITZEA, AZALTZEA.... esan nahi du.
Lan gogorra egin ondoren ulertu du haurrak? barneratu ditu nik azaldutako kontzeptu eta legeak?
Ez da lan erraza izan eta honekin segitzeko denbora dut, azkenean fruitu eder eta goxo batzuk jasotzeko asmoarekin.
Matematikekin egon ginen lanean, baina ostegunean teknologia eta zirkuito elektrikoekin egon nintzen lanean. Aspaldi horrelako gaiak ikutu gabe, azkenean nire kezka hauek blog honetan idazteak zentzu handia du, azken zinean didaktikak explikatzea eta ulertzea delako.
martes, 14 de febrero de 2012
INFROMALA FORMALA ETA EZ-FORMALA
Gaur Urtarrilak 31, hezkuntza informala eta formalaren gatazka izan dugu. Irakurri dugunez izarea jurdikoan datza hezkuntza formala eta ez formalaren desberditasuna, formalak estatuak homologatutako titulo bat lortzea du helburu. Nire buruarekin solasean konturatu naiz lan merkatuan hezkuntza formalak duen garratzia. Kritika gogorra egin nahi diot gai honi, dena titulazioaren bidez doa? esperientziak eta halakoak ez dute ezertarako balio?
Ez da erantzun erraza... nire ikuspuntutik askotan esperientzia oso garrantzitsua da, askotan honek ez du baliorik titulo batekin konparatzen badugu. Beti izan dut firs tituluaren kasua. Askotan ez dugu titulorik,baina, 6 urte egon bazara lan egiten irlandan zerk dauka balio handiagoa? nire ustez esperientziaren garrantzia kontuan izan behar da.
Gaur otsailak 6 klasean aurreko eguneko galdera batzuk erantzuten egon gara kezkak sortu dira eta bakoitzak bere iritzia eman du. Galdera bat zaila izan da erantzutea hezkuntza ez-formala eta formalaren bereizketa, nun dago diferentzia?
martes, 7 de febrero de 2012
GIZARTERATZEA-KULTURA-HEZKUNTZA VS KULTURA-HEZKUNTZA-GIZARTERATZEA?
Bi pentsaera nagusi aurkitu ditugu gaur klaseko solasaldian:
-Alde batetik: batzuk kultura bat ematen dela esaten dute eta honekin batera kulturak hezkuntza mota bat ezartzen duela defendatzen zuen. Azkenik, gizarteratze prosezu bat ematen dela baieztatuz.
-Bestetik:gizarteratzea ikusten dugu batzuk lehen, amarekin lehen erlazioa ikusten dugu gizarteratze lehen prozesua. Honekin batera guztiz ados gaude kultura zure hezkuntza baldintzatu egiten duela.
Gizarteratzea izan da solasaldi honen gakoa, nire taldeak gizarteratzea pertsonen erlazio bat bezela ikusten dugu integraziorik gabe, aldiz beste puntako ideia dago;integrazioarekin erlazionatzen duten taldea.

Bi pentsaera nagusi aurkitu ditugu gaur klaseko solasaldian:
-Alde batetik: batzuk kultura bat ematen dela esaten dute eta honekin batera kulturak hezkuntza mota bat ezartzen duela defendatzen zuen. Azkenik, gizarteratze prosezu bat ematen dela baieztatuz.
-Bestetik:gizarteratzea ikusten dugu batzuk lehen, amarekin lehen erlazioa ikusten dugu gizarteratze lehen prozesua. Honekin batera guztiz ados gaude kultura zure hezkuntza baldintzatu egiten duela.
Gizarteratzea izan da solasaldi honen gakoa, nire taldeak gizarteratzea pertsonen erlazio bat bezela ikusten dugu integraziorik gabe, aldiz beste puntako ideia dago;integrazioarekin erlazionatzen duten taldea.

Suscribirse a:
Entradas (Atom)